Zoekwoorden horen bij een goed doordachte inbound marketing strategie. Niet alleen de meest voor de hand liggende termen zullen tot resultaten kunnen leiden, maar ook de wat minder populaire termen kunnen opgeteld tot een stijging van het aantal bezoekers leiden.
Ook de intentie van de zoeker is belangrijk, hierbij kijken we naar de relatie van het zoekwoord met het doel dat de zoeker wil volbrengen. Soms past het bij de bedrijfsdoelen en soms ook niet. In dat geval kunnen we ongewenst verkeer filteren aan de hand van zoekwoordstrategie.
Met een zoekwoordonderzoek zullen we een aantal concurrenten doorlichten. Zo komen we tot een lijst met veelgebruikte termen en posities in de zoekresultatenpagina van Google. Door in te spelen op gaten in de markt met kansrijke woorden vinden we regelmatig kansen met zoekwoorden die onbenut waren, dit leidt dan tot goed verkeer van de doelgroep.
Onderzoek doen naar zoekwoorden heeft voordelen voor zowel SEO als SEA. Waarbij we op korte termijn tests draaien in Google Ads met zoektermen waarvan we snel kansen in kaart willen brengen. Succesvolle termen met conversiekansen zullen we dan opnemen in de content strategie voor meer verkeer en betrokkenheid en groei.