social media marketing

Social Media Marketing


Het social media landschap is continu in beweging. Met een social marketing strategie heb je een gericht plan om succesvol contact te houden met iedereen binnen de doelgroepen.

Door onderzoek te doen waarin je bekijkt hoe je kunt onderscheiden van concurrenten en hoe je doelgroepen het beste benadert bepalen we welke social media diensten en kanalen zullen worden ingezet.

Nieuwe klanten benaderen en klantcontact onderhouden via social media ligt voor de hand. Maar er zijn ook voor klantenservice en recruitment hele mooie kansen.
 


Op welk moment

brengen we waar en aan wie

welke boodschap en waarom?

Voordelen Van een Goede Social Media Strategie


  • 1
    Meer betrokkenheid
    Het is lastig om mensen actief te betrekken bij je merk en bedrijf. Social media maakt het eenvoudiger.
  • 2
    Crisis management
    Je hoeft maar één keer vanuit emotie iets verkeerds te roepen op social media en je bent zomaar een jaar of langer zwaar de klos. Met de juiste strategie kun je dit voorkomen.
  • 3
    Gericht adverteren op social media
    Met een solide strategie kun je haarscherp en meetbaar adverteren voor maximaal effect.
  • 4
    Je vergroot de kansen op conversie
    Zonder strategie worden social media gebruikers niet zomaar klant. Door bedrijfsdoelen, kanalen en uitingen op elkaar af te stemmen laat je conversie niet aan het toeval over.
  • 5
    Helikopterview
    Overzichtelijk en vlot handelen terwijl tientallen elementen binnen social media kanalen een rol spelen.

Reputatie management


Het begint met het in kaart brengen van waar en hoe je op dit moment vermeld staat. Als leider ben je wellicht zelf het belangrijkste gezicht van het bedrijf. Voor MKB organisaties zijn doorgaans ook de identiteit en merkbeleving gewenst in uitingen op social media.

Verder is het slim om zoveel mogelijk te automatiseren, zolang het menselijk blijft, en centraal te organiseren. Want voordat je het weet zit je uren te surfen en spitten door alle social media kanalen.

  • Dialoog met je klanten en doelgroepen stimuleren.
  • Automatiseren van meldingen over je bedrijf op internet en social media.
  • Centraliseren van reputatiemanagent voor beter overzicht en meer snelheid.
  • Manieren om reputatie positief te beïnvloeden.
  • Antwoorden op feedback: positief en negatief.