Conversie optimalisatie
Hoe haal ik op een effectieve manier meer uit mijn website en promotie?
Je wilt meer uit je website halen, maar niet direct een compleet nieuwe site laten maken. Dan is het goed om de landingspagina’s, campagnes en bedrijfsdoelen onder de loep te nemen.
Een conversie kan van alles zijn: een lead, een reservering in je restaurant, een telefonische oproep, een nieuwsbrief inschrijving, een aanmelding voor je evenement, etc.
Afhankelijk van de soort conversie die je voor ogen hebt gaan we het volledige proces bij langs aan de hand van onderstaand stappenplan om te kijken waar verbetering mogelijk is.
stappenplan conversie
Wij hanteren het volgende stappenplan voor strategische conversie optimalisatie:
- 1Bedrijfsdoelen inventariseren.
- 2Budget, Customer Lifetime Value, gewenste kosten per conversie, haalbaarheid.
- 3Doelgroepsegmentatie en passende marketingkanalen.
- 4Organische invloed (SEO en PR)
- 5Betaalde invloed (SEA zoals Adwords of Facebook adverteren, maar ook offline acties)
- 6Gebruikerservaring op de website (UX, conversiepad / funnel, landingspagina’s, page speed)
- 7E-mailmarketing automatisering (fulfillment, formulieren, opvolging, etc.)
- 8Meetbaarheid (performance per kanaal, conversies, kosten per conversie, toekenning leads, bezoekerskenmerken en -gedrag, funnel)
Een geweldige klantervaring
Het stappenplan lijkt misschien complex, maar oplossingen kunnen eenvoudig uit te voeren zijn. Het gaat er vooral om dat alles naadloos op elkaar aansluit zodat de klant een geweldige ervaring heeft en besluit de stap te zetten.
Dit is je conversie!